Αφήστε το σχόλιο ή την ερώτησή σας και θα σας απαντήσουμε το συντομότερο.
Αλλαγές Συμπεριφοράς για Απώλεια Βάρους μέσα από το HealthCoaching: τι αλλάζει στην προσέγγιση του ατόμου που έχει δυσκολία στη διατήρηση βάρους
Οποιαδήποτε στιγμή, παγκοσμίως , περίπου ένας στους τέσσερις άνδρες και δύο στις πέντε γυναίκες προσπαθούν να χάσουν βάρος. Παρότι κάποιοι καταφέρνουν να χάσουν βάρος χωρίς τη βοήθεια ειδικού, η απώλεια βάρους, πέρα από επιστήμη, είναι και τέχνη. Σε αυτή σου την προσπάθεια, το να έχεις δίπλα σου έναν ειδικό στη διαχείριση βάρους μπορεί να αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα για την απώλεια αλλά και τη συντήρηση του επιθυμητού βάρους. Το HealthCoaching αποτελεί μία από τις πιο αποτελεσματικές προσεγγίσεις όσον αφορά στη διαχείριση του βάρους ενός ανθρώπου.
Ένας πιστοποιημένος healthcoach έχει πέντε βασικές δεξιότητες που θα σας βοηθήσουν να χάσετε αποτελεσματικά βάρος και να το διατηρήσετε Αυτό οφείλεται στην πλήρη κατάρτιση που διαθέτουν οι καλύτεροι coaches, η οποία βασίζεται στις εξής πέντε δεξιότητες:
Αξιολόγηση της ετοιμότητας για αλλαγή και εξατομικευμένη προσέγγιση του ατόμου ανάλογα με τη φάση στην οποία βρίσκεται , έτσι ώστε να μπορέσει το άτομο να νιώσει έτοιμο για την αλλαγή. Στη συνέχεια ο Coach επικεντρώνεται στο να υποστηρίζει τον πελάτη του, καθώς αυτός θα προχωράει στο επόμενο βήμα. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι έτοιμοι να κάνουν τις αλλαγές που απαιτούνται για να χάσει κάποιος βάρος χωρίς να το ξαναπάρει. Ένας αποτελεσματικός Coach δίνει μεγάλη σημασία στον τρόπο που ένας πελάτης εκφράζεται μέσα από τα λόγια και τη γλώσσα του σώματος και έτσι μπορεί να εκτιμήσει κατά πόσον ο πελάτης είναι έτοιμος για την αλλαγή. Με βάση αυτή την αξιολόγηση, ο Coach θα προσαρμόσει την προσέγγισή του στην ετοιμότητα του πελάτη για αλλαγή. Απώτερος σκοπός του Coach είναι να βοηθήσει τον πελάτη να «πείσει τον εαυτό του να αλλάξει». Στόχος είναι να βοηθήσει– όχι να πιέσει ή να αναγκάσει- τον πελάτη να σχεδιάσει το δικό του πλάνο για αλλαγή.
Κινητοποιητική συνέντευξη των κύριων δεξιοτήτων για μια επιτυχημένη συνέντευξη που θα ενεργοποιεί τα κίνητρα. Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη και μελετημένη επικοινωνιακή προσέγγιση που στοχεύει στην υποστήριξη του ατόμου για αλλαγή. Η προσέγγιση αυτή, παράλληλα, προσφέρει το πλαίσιο για ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής ακρόασης, κυρίως μέσα από τη χρήση προβολών. Οι προβολές είναι ένας τρόπος επαναδιατύπωσης όσων έχει πει ο πελάτης, που στοχεύει στο να αποκαλυφθεί το νόημα που βρίσκεται πίσω από τα λόγια του. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να πει «Θέλω πάρα πολύ να χάσω βάρος αλλά σιχαίνομαι τη γυμναστική». Μια επιτυχημένη προβολή θα ήταν η εξής: «Έχεις κακή εμπειρία από τη γυμναστική στο παρελθόν και ξέρεις ότι για την απώλεια βάρους και τη διατήρησή του είναι πολύ σημαντικό να εντάξεις στην καθημερινότητά σου την άσκηση.» Ο Coach στην ουσία κάνει προβολή μαντεύοντας. Ο πελάτης είτε θα συμφωνήσει είτε, αν ο Coach έχει μαντέψει λάθος, θα διορθώσει δηλώνοντας αυτό που πραγματικά εννοούσε. Πιθανότατα θα ακολουθήσει μια δήλωση όπως «Σωστά. Ξέρω ότι πρέπει να κάνω γυμναστική. Απλά θα ήθελα να μου αρέσει περισσότερο.» Μια τέτοια δήλωση μπορεί να ακολουθηθεί από μια άλλη προβολή. Αυτή μπορεί να είναι «Αν η γυμναστική ήταν πιο διασκεδαστική, δε θα είχες πρόβλημα να κάνεις.» Μέσα από τη διαδικασία της προβολικής ακρόασης, σταδιακά ο πελάτης φτάνει στο σημείο να αναπτύξει ένα πλάνο άσκησης που θα είναι εφικτό. Η χρήση των προβολών είναι μια πολύ αποτελεσματική τεχνική επικοινωνίας, γιατί σε απαλλάσσει από το βάρος του «σου έχω τη λύση» ή του να δίνεις αυθαίρετα συμβουλές που τελικά ο πελάτης δεν θα τις ακολουθήσει. Αντίθετα, παρακινεί τους πελάτες να επανεξετάζουν τα πιστεύω και τις συμπεριφορές τους και να βρίσκουν τις δικές τους εφικτές λύσεις.
Στοχοθεσία «έξυπνων» στόχων του πελάτη καθώς αυτός επικεντρώνεται σε ένα στόχο και σχεδιάζει ένα εφικτό αλλά συγχρόνως απαιτητικό πλάνο. Ο σκοπός είναι να επιτύχει τον στόχο του για την απώλεια βάρους, διατηρώντας όμως την επίγνωση ότι έχει σημασία να επικεντρώνεται σε διαδικαστικούς στόχους (μικροαλλαγές στη συμπεριφορά), προκειμένου να υποστηρίξει τον μακροπρόθεσμο σκοπό του (δηλαδή την απώλεια βάρους). Για παράδειγμα, ένας παχύσαρκος πελάτης μπορεί να έχει βάλει σκοπό να χάσει 25 κιλά τους επόμενους τρεις μήνες. Ένας καλός Coach θα του δώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για να σχεδιάσει ένα απαιτητικό αλλά επιτεύξιμο στόχο. Ο Coach μπορεί να ανταποκριθεί στη δήλωση του πελάτη κάπως έτσι: «Εντάξει. Το να χάσεις 25 κιλά είναι ένας μεγάλος αλλά εφικτός στόχος. Ίσως να χρειαστεί λίγο παραπάνω από τρεις μήνες. Ιδανικά, πρέπει να χάνουμε 0,5 με 1 κιλό ανά εβδομάδα. Συνεπώς ο καλύτερος και πιο ασφαλής τρόπος για να χάσεις 25 κιλά είναι να γίνει αυτό σε διάστημα περίπου εννέα μηνών. Τι λες για αυτό;». Μετά την απάντηση του πελάτη, ο Coach μπορεί να προσθέσει «Η αλλαγή στο βάρος προκύπτει από συγκεκριμένες αλλαγές στη διατροφή και τις δραστηριότητές μας. Έχεις σκεφτεί κάποιες αλλαγές στις οποίες θα ήθελες να επικεντρωθείς, είτε στον ένα είτε και στους δυο αυτούς τομείς;» Με αφετηρία αυτό, ο Coach βοηθάει τον πελάτη να σχεδιάσει ένα πλάνο αλλαγής προσανατολισμένο στη διαδικασία, με βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμούς στόχους.
Διεργασίες αλλαγής και δημιουργίας υποστηρικτικού πλαισίου του πελάτη προς την κατεύθυνση μιας πιο υγιεινής ζωής, βοηθώντας τον να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον στο σπίτι και στη δουλειά όπου η υγιεινή επιλογή θα είναι η εύκολη επιλογή. Ο αποτελεσματικός Coach θα βοηθήσει τον πελάτη να κάνει μια «αναδιαμόρφωση του περιβάλλοντος», εντοπίζοντας τι τον οδηγεί σε τσιμπολογήματα και σε ανθυγιεινή διατροφή και βοηθώντας να βρει τρόπους να απομακρύνει τους πειρασμούς ή να αλλάξει τις συνθήκες. Ο Coach επίσης βοηθάει τον πελάτη να δημιουργήσει ερεθίσματα για θετικές αλλαγές, όπως τρόπους να συμπεριλάβει την άσκηση μέσα στις καθημερινές δραστηριότητες.
Επιβράβευση την επιτυχία. Οι αλλαγές στη συμπεριφορά αποκτούν ρίζες όταν σε κάνουν να νιώθεις καλά. Η επικρότηση εμπνέει θετικά συναισθήματα, και βοηθάει να εδραιωθεί μια αλλαγή που οδηγεί σε ολική αναμόρφωση. Ένας πολύ αποτελεσματικός Coach για τη διαχείριση του βάρους βοηθάει τον πελάτη να ενσωματώσει υγιείς και συχνές επιβραβεύσεις έτσι ώστε να ξεκινήσει μια μακριά αλυσίδα επιτυχιών.