shutterstock 1231543597

Πως θα κάνετε τις Πρωτοχρονιάτικες υποσχέσεις σας πραγματικότητα; Ένας οδηγός με 12 βήματα, από μήνα σε μήνα

Όλοι το έχουμε ζήσει. Με την έναρξη του νέου χρόνου κάνουμε τον απολογισμό μας για τη χρονιά που πέρασε και βάζουμε νέους στόχους για το μέλλον, από τους πιο απλούς (να κάνω ένα ταξίδι, να βελτιώσω τη διατροφή μου) μέχρι πιο σημαντικούς (να αλλάξω καριέρα, να κάνω οικογένεια, να χάσω βάρος). Πόσες από αυτές τις υποσχέσεις τηρούμε ; Μετά από μερικούς μήνες ο αρχικός ενθουσιασμός και το κίνητρο για αλλαγή μειώνεται και ο στόχος μας απομακρύνεται. Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να πραγματοποιήσει τους στόχους που είναι πραγματικά σημαντικοί για εμάς;

Με τη βοήθεια της θετικής ψυχολογίας και του coachingκαι την εμπειρία ερευνών από το πανεπιστήμιο του Harvardσχεδιάστηκε ένα πλάνο με 12 βασικά βήματα, ένα για κάθε μήνα του χρόνου, ώστε να μην χάσετε τον ενθουσιασμό και την δέσμευση στο στόχο σας με την πάροδο του χρόνου και να πετύχετε το στόχο σας.

Ιανουάριος – δεσμεύομαι σε ένα πλάνο

Επιλέγω ένα στόχο που να είναι σημαντικός για μένα. (δείτετο link smart goal). Κάνω ένα πλάνο για το πώς θα φτάσω στο στόχο μου. Δεν εστιάζω στο τελικό αποτέλεσμα αλλά στην πορεία. Αποδομώ το μεγάλο (και μερικές φορές λίγο τρομακτικό) στόχο σε παραγωγικές, μικρότερες και πιο εύκολες δράσεις. Με τις μικρές νίκες το ταξίδι γίνεται πιο εύκολο, πιο ενδιαφέρον και αποκτά την ίδια βαρύτητα με τον προορισμό.

Π.χ. πρέπει να χάσω βάρος για να μειωθεί το σάκχαρο μου, η πίεση μου. Δεν εστιάζω στα κιλά που πρέπει να χαθούν, αλλά αλλάζω σταδιακά την καθημερινότητα και τη διατροφή μου. Μειώνω τις μερίδες μου, αυξάνω τα καθημερινά μου βήματα, πίνω πιο πολύ νερό, μειώνω τα σνακ

Φεβρουάριος – βρίσκω λύσεις στα εμπόδια

Προβλέπω πιθανά εμπόδια που μπορεί να συναντήσω όταν έχω μια δύσκολη μέρα ή όταν δεν θα είμαι τόσο κινητοποιημένος/η. Σκέφτομαι από πριν πιθανές λύσεις που μπορεί να με βοηθήσουν τη στιγμή της αδυναμίας. Δοκιμάζω διάφορες λύσεις ανάλογα με τις συνήθειες και τις προτιμήσεις μου και βρίσκω τι έχει καλύτερο αποτέλεσμα .

Π.χ. προσπαθώ να χάσω βάρος και ακολουθώ πιστά τη διατροφή μου αλλά με πιάνει έντονη επιθυμία για γλυκό το βράδυ και ο σύζυγος έχει γεμίσει το ντουλάπι με γλυκά. Γνωρίζοντας ότι αυτό μπορεί να συμβεί ψάχνω να βρω τρόπους να αποσπάσω την προσοχή μου έως ότου αυτή η ανάγκη περάσει (βγαίνω για περπάτημα, παίρνω τηλέφωνο, ταχτοποιώ τη ντουλάπα μου, πίνω ένα ρόφημα χωρίς ζάχαρη).

Μάρτιος – βρίσκω κίνητρα

Τι είναι αυτό που με κρατά κινητοποιημένο; Αν χάσω βάρος μπορώ να παίζω σπορ με τα παιδιά μου, αν κόψω το κάπνισμα αυξάνεται η πιθανότητα εγκυμοσύνης, αν μειώσω το αλάτι μπορεί να μην χρειάζομαι χάπι για την πίεση. Κάντε μια λίστα με όλα όσα θα κερδίσετε πετυχαίνοντας το στόχο σας και κάνοντας τις αλλαγές που προσπαθείτε. Βρείτε τι είναι το πιο σημαντικό σε εσάς, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία. Κάθε φορά που νιώθετε ότι χάνετε τη διάθεση να προσπαθήσετε, φέρτε στο μυαλό σας τι είναι σημαντικό για εσάς. Μπορεί ακόμα και μια φωτογραφία σας με τα κιλά που θέλετε κολλημένη στο ψυγείο να κάνει τη διαφορά

Απρίλιος – δηλώστε το στόχο σας, τις προθέσεις σας

Αν η κινητοποίηση και η δέσμευση με το στόχο μειώνεται, θα βοηθήσει πολύ να ανακοινώσεις το στόχο σου στους άλλους: συναδέλφους, φίλους, οικογένεια. Έτσι ο στόχος δεν είναι μια ιδέα στο μυαλό σου αλλά μια πραγματικότητα. Όταν δηλώσεις τις προθέσεις σου είναι πιο δύσκολο να εγκαταλείψεις, ενώ μπορεί να σε βοηθήσει και να σε παρακινήσει στην προσπάθεια σου το περιβάλλον σου.

Μάιος – Κάνω το καλύτερο που μπορώ για να τα καταφέρω;

Είναι σημαντικό να γίνεται συχνός αυτοέλεγχος για την πορεία που ακολουθούμε στην προσπάθεια για αλλαγή. Αφιερώνουμε το χρόνο που πρέπει καθημερινά, ακολουθούμε το πλάνο μας, είμαστε πιστοί στις υποσχέσεις που δώσαμε στον εαυτό μας; Έχουμε αποτελέσματα; Με τον τρόπο αυτό αξιολογείς την πρόοδο που έχεις κάνει, ανταμείβεις τον εαυτό σου όταν πετυχαίνεις τους επιμέρους στόχους σου και μένεις προσηλωμένος και υπεύθυνος απέναντι στο στόχο σου.

Ιούνιος- Επαναξιολόγηση

Βρισκόμαστε στα μέσα της χρονιάς. Είμαστε πιο κοντά στο να πετύχουμε το στόχο μας; Ή μήπως όχι; Αν τα πράγματα δεν πάνε καλά, πρέπει να ξανααξιολογήσουμε τη στρατηγική που ακολουθούμε αλλά και τον ίδιο το στόχο μας. Είναι τόσο σημαντικός τελικά για εμάς; Έχει γίνει προτεραιότητα μας; Είναι ρεαλιστική η τακτική που ακολουθούμε; Έχει τα αποτελέσματα που θέλαμε; Μήπως πρέπει να αλλάξει; Εδώ πρέπει να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς με τον εαυτό μας και τις επιλογές μας.

Π.χ. θέλω να χάσω βάρος, έχω αλλάξει τη διατροφή μου και την τηρώ αλλά δεν έχω ξεκινήσει τακτική άσκηση και βλέπω ότι η απώλεια βάρους γίνεται πιο δύσκολη όσο περνάει ο καιρός. Πρέπει να αλλάξω κάτι.

Ιούλιος- Βρίσκω υποστήριξη. Η ισχύς εν τη ενώση

Αν νιώθω ότι αρχίζω να δυσκολεύομαι με το στόχο μου και ο ενθουσιασμός μου μειώνεται, προσπαθώ να βρω μια ομάδα υποστήριξης με άτομα που έχουν τον ίδιο στόχο με εμένα ή δημιουργώ ένα δικό μου γκρουπ από φίλους ή συναδέλφους που έχουν τον ίδιο στόχο. Έτσι δρούμε ο ένας σαν στήριξη του άλλου και εμπνεόμαστε να συνεχίσουμε την προσπάθεια αλλά και να βρούμε λύσεις στα εμπόδια που παρουσιάζονται

Αύγουστος- Γεμίζω μπαταρίες

Η σωματική και ψυχική ξεκούραση είναι απαραίτητη για να έχω την ενέργεια που χρειάζομαι να αφιερώσω στο στόχο μου. Κάνω καλύτερη διαχείριση του χρόνου μου για να μειώσω το στρες, βελτιώνω τον ύπνο μου, κάνω πράγματα που με ευχαριστούν, περνάω χρόνο με άτομα που έχουν θετική ενέργεια, κάνω διαλογισμό.

Σεπτέμβριος – Βλέπω αποτελέσματα

Κλείσε τα μάτια και σκέψου τη ζωή σου και τον εαυτό σου έχοντας πετύχει το στόχο σου. Φοράς ένα όμορφο φόρεμα, παίζεις μπάσκετ με τα παιδιά σου, δεν παίρνεις φάρμακα, τρέχεις 5 χιλιόμετρα… Μια λεπτομερής φαντασίωση της νέας πραγματικότητας δημιουργεί ισχυρά ερεθίσματα στον εγκέφαλο και μας κινητοποιεί να συνεχίσουμε την προσπάθεια. Το επόμενο βήμα είναι η νοητική αντιπαράθεση: βλέπω που βρίσκομαι στο παρόν, και ποια είναι τα εμπόδια που ακόμα πρέπει να ξεπεράσω για να φτάσω τον οραματισμό μου και ξεκινώ με νέα όρεξη

Οκτώβριος- Βρίσκω έμπνευση

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί άλλοι άνθρωποι που κατάφεραν το στόχο μου πριν από μένα, που μπορεί να πάλεψαν με μεγαλύτερα εμπόδια. Παίρνω έμπνευση από αυτούς και την πορεία τους. Διαβάζω βιβλία, βλέπω ταινίες, μιλάω με ανθρώπους που έχουν εμπειρία. Ο healthcoachμου μπορεί να με βοηθήσει σε αυτό.

Νοέμβριος- Ζητάω βοήθεια

Βλέπετε ότι τα πράγματα δυσκολεύουν και γυρίζετε στις παλιές σας συνήθειες; Απογοητεύεστε από την πορεία σας; Έχετε κουραστεί από τη προσπάθεια;

Ζητήστε βοήθεια, από φίλους, από οικογένεια, από το ιατρό σας, από έναν healthcoach. Ακόμα και αν κάνετε μερικά βήματα πίσω, μην απογοητεύεστε. Η αλλαγή είναι δύσκολη, χρειάζεται υπομονή και επιμονή και χρόνο. Και η παλινδρόμηση είναι κομμάτι της αλλαγής. Δείτε τι πήγε λάθος, τι δεν δούλεψε και γιατί, τι έχει αλλάξει και δοκιμάστε κάτι νέο, μέχρι να βρείτε τη λύση που σας ταιριάζει και θα οδηγήσει στο στόχο

Δεκέμβριος- απολογισμός

Το τέλος του χρόνου μας κάνει να κάνουμε έναν απολογισμό για την πορεία μας. Βρισκόμαστε πιο κοντά στο στόχο μας ή τον έχουμε πετύχει; Τότε πρέπει να συγχαρούμε τον εαυτό μας, να αναστοχαστούμε την πορεία μας και όλα τα βήματα που κάναμε μέχρι εδώ. Συνεχίζουμε την προσπάθεια ανανεωμένοι. Αλλά, ακόμα και αν δεν έχουμε πετύχει το στόχο μας αλλά έχουμε προσπαθήσει πραγματικά, οφείλουμε να συγχαρούμε τον εαυτό μας για την προσπάθεια. Δεν υπάρχει η έννοια της αποτυχίας, αλλά μια ευκαιρία να μάθουμε πράγματα για τον εαυτό μας, τα όρια μας, τι είναι σημαντικό για εμάς τι έχει αποτέλεσμα και τι όχι. Μήπως ο δρόμος που διαλέξαμε δεν μας οδήγησε εκεί που νομίζαμε; Η αλλαγή είναι μια συνεχής διαδικασία. Επαναξιολογούμε το στόχο μας, την πορεία μας, βλέπουμε τα εμπόδια και αλλάζουμε στρατηγική.

Πλάνο 12 βημάτων για να πετύχω το στόχο μου εδώ

Η καλύτερη ιατρός στον χώρο της! Γνωρίζει το αντικείμενο όσο λίγοι, αφιερώνει χρόνο και σου εξηγεί τα πάντα! Σ' ευχαριστώ Βούλα!

Γιώργος Π.

Καταπληκτική ιατρός! Φοβερός άνθρωπος!

Νίκος Π.

Εξαιρετική γιατρός με σπουδες στο αντικείμενο της. Βοηθάει στην σωστή διάγνωση με την κατάλληλη αγωγή

Αναστασάι Δ.
Medifem       
Μαιευτήριο ΡΕΑ
medNutrition