Παρασκευή Μεντζελοπούλου MD Ενδοκρινολόγος, Διαβητολόγος

Επικοινωνήστε με τη γιατρό

Αφήστε το σχόλιο ή την ερώτησή σας
και θα σας απαντήσουμε
το συντομότερο.




health coaching

Το healthcoachingείναι μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος που μας βοηθά να φτάσουμε τους προσωπικούς μας στόχους υγείας και ευεξίας. Μέρος της επιτυχίας του healthcoachingως μεθόδου είναι το ότι ο στόχος ξεκινά από εμάς, δεν έχει τεθεί από κάποιον άλλο για εμάς.

Το πρώτο βήμα όταν αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα υγείας ή όταν έχουμε ένα στόχο για την υγεία και την ευεξία μας είναι να ενημερωθούμε όσο μπορούμε περισσότερο και αντικειμενικά για το θέμα που μας απασχολεί. Οι σωστές πληροφορίες θα μας βοηθήσουν να θέσουμε τους στόχους μας. Κάποιες φορές ο στόχος αυτός πρέπει να ακολουθεί τις οδηγίες που μας έχει δώσει η ιατρός μας, θα πρέπει για παράδειγμα να φτάσουμε σε ένα συγκεκριμένο όριο την πίεση μας ή το σάκχαρο μας. Τον τρόπο όμως που θα το κάνουμε πρέπει να τον αποφασίσουμε εμείς, γιατί από εμάς εξαρτάται και η πραγματοποίηση του.

Για να έχει πιθανότητες να πετύχει ένας στόχος θα πρέπει να πληρεί κάποιες προϋποθέσεις, να είναι «έξυπνος»

Specific – πρέπει να είναι συγκεκριμένος π.χ. θέλω να χάσω 10 κιλά, θέλω να μειώσω τα φάρμακα που παίρνω, θέλω να μπορώ να ανέβω τις σκάλες χωρίς δυσκολία

Measurable – πρέπει να είναι μετρήσιμος π.χ. θέλω να φέρω την γλυκοσυλιωμένη                 αιμοσφαιρίνη στο 6% και να παρακολουθώ την πρόοδο μου τακτικά με συγκεκριμένο τρόπο (εξέταση από ιατρό, αιμοληψία)

Achievable– Ο στόχος μας πρέπει αν είναι επιτεύξιμος και ρεαλιστικός, να μην έρχεται σε σύγκρουση με βασικούς τομείς της ζωής μας και να είναι αρκετά σημαντικός ώστε να μας κινητοποιήσει . Ένα πλάνο με συγκεκριμένα βήματα για την επίτευξη του στόχου είναι απαραίτητο για να μας κρατήσει σε συγκεκριμένα πλαίσια

Relevant– ο στόχος μας πρέπει να είναι κομμάτι της μεγαλύτερης εικόνας που έχουμε για τον εαυτό μας και την υγεία μας, να είναι σχετικός με το πλάνο μας. Θα πρέπει να βελτιώνει την καθημερινότητα μας έτσι ώστε να μας δίνει κίνητρο να συνεχίσουμε

Timetable- όταν θέτουμε ένα στόχο πρέπει να θέτουμε και ένα χρονικό περιθώριο ολοκλήρωσης του. Αυτό μας κρατά κινητοποιημένους. Βάζοντας μικρότερους επιμέρους στόχους και πετυχαίνονται τους φτάνουμε σιγά σιγά αλλά πιο σίγουρα στο τελικό μας όραμα χωρίς απογοητεύσεις .

Ας δούμε ένα παράδειγμα όσον αφορά την άσκηση: Στόχος – θέλω να ξεκινήσω την άσκηση. Πριν ξεκινήσω πρέπει να έχω απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις . Όσο πιο συγκεκριμένος είναι ο προγραμματισμός μου τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να έχει αποτέλεσμα

       Συγκεκριμένος: τι θα κάνω; θα κάνω ποδήλατο, τρέξιμο, να περπατάω 10.000 βήματα την ημέρα κλπ

       Μετρήσιμος : πόσο συχνά και για πόση ώρα- κάθε εβδομάδα

       Επιτεύξιμος: να μπορώ να κάνω την άσκηση που θέλω, να διαθέσω το χρόνο , να μην επιλέξω κάτι που είναι πολύ δύσκολο οπότε αυτοσαμποτάρω την προσπάεια μου (π.χ. θα κάνω κολύμπι αλλά το κολυμβητήριο είναι μια ώρα από το σπίτι μου και δουλεύω 10 ώρες την ημερα)

       Σχετικός: τι συγκεκριμένο αποτέλεσμα θέλω να έχω από την άσκηση; αν κάνω άσκηση θα χάσω βάρος, θα βελτιώσω την πίεση, το σάκχαρο μου, δεν θα κουράζομαι τόσο εύκολα κλπ

       Χρονοδιάγραμμα: πότε θα ξεκινήσω, ποιες ημέρες θα πηγαίνω, για πόσο, σταδιακή αύξηση, ημερολόγιο προόδου

 

Ελάτε να σας βοηθήσουμε να βάλετε κι εσείς τους δικούς σας έξυπνους στόχους και να τους πετύχετε.